Pleio

Engels | Nederlands
Social media en eDienstverlening

Social media en eDienstverlening

Kennis delen en van elkaar leren!

 3/5 Sterren (1)

Overheid en social media: begin geen lege kroeg

    Theo Zijderveld
    • iedereen (publiek zichtbaar)
    • 41
    Door Theo Zijderveld in de groep Social media en eDienstverlening 2360 dagen geleden Reacties (5)

     0/5 Sterren (0)

    Als je als overheid actief op internet wilt communiceren met je ‘klanten’, moet je ervoor zorgen dat je geen lege kroeg begint. Dat was één van de aanbevelingen tijdens een discussie over de verkenning naar social media en digitale dienstverlening. Een website starten waar je mensen aanmoedigt om te discussiëren is vragen om problemen. Hoe zorg je ervoor dat zo’n website goed loopt? Beter is het om te zoeken waar je doelgroep zich bevindt. Of dat nu op een ondernemersplatform, Facebook, Hyves, of Twitter is. Daarnaast is het belangrijk alle kennis die je in huis hebt te bundelen. Dit voorkomt dat je het wiel telkens opnieuw uitvindt. In een volle kroeg krijg je een hoop te horen. Niet alleen van collega’s, maar van iedereen die daar rondhangt.

    Reacties

    Volgorde van reacties: Aantal: Automatisch laden:
      • JwvanEck
        JwvanEck 2356 dagen geleden

        aanvulling op Marcel's : De maatschappij veranderd we gaan van “Kennis is macht” naar “Kennissen is macht”.

        Kennis delen is de nieuwe macht (niet van mij, maar ben de bron even kwijt).

        • Ad Gerrits
          Ad Gerrits 2359 dagen geleden

          Helemaal mee eens. Des te verbazingwekkender dat overheidsorganisaties nog steeds zo gefocust blijven  op "de website" en allerlei satelietsites ipv de aandacht te richten op waar burgers en bedrijven op internet zijn te vinden.

          • Marcel Ziemerink
            Marcel Ziemerink 2359 dagen geleden

            Ik ben het met je eens, maar het begint al met het accepteren dat er kroegen zijn. Want ja daar wordt gedronken, gescholden, geroddeld noem maar op. Vervolgens moet je je als organisatie afvragen “waarom moet ik een eigen kroeg beginnen terwijl er al zoveel kroegen zijn”. En ja dat van de kennis bundelen herken ik, maar over organisatie grenzen heen.  De maatschappij veranderd we gaan van “Kennis is macht” naar “Kennissen is macht”. Hoe meer mensen je kent met bepaalde kennis hoe waarde voller je bent voor een organisatie.

            • Paul Suijkerbuijk
              Paul Suijkerbuijk 2359 dagen geleden

              Theo, ik ben lid geworden van je groep, dat maakt deze kroeg alvast weer een beetje drukker :-)

              • ErikJonker
                ErikJonker 2359 dagen geleden

                Helemaal eens, behalve als de kroegen die gevuld zijn je echt niet bevallen ;-) Pleio is ook begonnen als een "lege kroeg" al was de start vanuit het Ambtenaar 2.0 netwerk natuurlijk gunstig.

              Reageren is alleen mogelijk voor aangemelde gebruikers