Pleio

Engels | Nederlands
Menskracht

Menskracht

Inspiratie en ontwikkeling van professionele passie en talent

 3.7/5 Sterren (3)

I like! En zelfs prins Willem-Alexander doet het !

    Henk Thielens
    Door Henk Thielens in de groep Menskracht 1658 dagen geleden

     0/5 Sterren (0)

    image

    Overal kom je tegenwoordig op internet het like of unlike duimpje tegen.  Het lijkt wel op een epedimie. Mensen liken gemiddeld 2-5 merken. Het roept een aantal beelden en gevoelens op.  Als je like dan identificeer je je met iets, dat kan een mening zijn, of een product dat je cool, goed of slecht vind. Of er irriteert je iets. Waarom mensen het niet doen? Te commercieel?! Of  zijn ze bang dat er over hun persoon iets wordt vastgelegd en bekend wordt ? 

    Wat gebeurt als je de like knop gebruikt? Je geeft dan heel snel duidelijke feedback of je iets top, of flop vindt. Heb je zelf wel eens een like, of een compliment gekregen? Sommigen krijgen er een warm gevoel van en worden euforisch, zeker als het komt van iemand die ze belangrijk vinden. Je voelt je gewaardeerd en daar kun je een boost nieuwe energie van krijgen. Waarom liken we eigenlijk bijna nooit in onze werkrelaties? Is de oude werkcultuur nog spartaans en rigide?  Durven we onszelf bloot te geven?  Of zijn we gewoon onverschillig omdat anderen ons ook nooit liken? 

    In de HNW groep (op Pleio) kun je liken en unliken zoveel als je wilt en daar hoef je niet persé  knopjes voor te gebruiken. Het is een manier om je te uiten over wat je ziet en leest, of het je wel nou wel, of niet raakt ! Er ontstaat daardoor een beeld van het ‘engagement’ en of er bij de insteek een goede bijdrage is geleverd.  Zou het niet leuk zijn om de waan van de dag even te ontstijgen en iemand anders een boost te geven!  En zoals uit de foto blijkt staan we niet alleen en doet zelfs Willem-Alexander het !

     

     

    Reageren is alleen mogelijk voor aangemelde gebruikers