Pleio

Engels | Nederlands

Gerelateerde blogs

Partners gezocht voor ontwikkelen stadsbrede evenementenkalender

Partners gezocht voor ontwikkelen stadsbrede evenementenkalender

In Zoetermeer hebben we, vanuit ons wijkgerichte...
Geen geheelmailonthouder meer

Geen geheelmailonthouder meer

Ik heb het gedaan.14 maanden lang heb ik...
Online documenten: hoe gaat dat in z'n werk?

Online documenten: hoe gaat dat in z'n werk?

Al sinds jaar en dag zijn de documenten waar we...
Nieuwe functionaliteiten op Pleio, week 10

Nieuwe functionaliteiten op Pleio, week 10

Bestandsbeheer is verbeterd File tools is een...

OPROEP: neem deel aan de groep “stadsbrede evenementenkalender”

    Kevin de Kok
    • iedereen (publiek zichtbaar)
    • 61
    Door Kevin de Kok 1947 dagen geleden Reacties (7)

     0/5 Sterren (0)

    …als je tenminste ook behoefte hebt aan een algemeen bruikbaar systeem om alle evenementen in de stad te verzamelen, registreren, ordenen en ontsluiten.

    Het project waar deze groep zich mee bezig houdt gaat op zoek naar de specificaties van een generiek Evenementen Informatie Systeem (EIS) voor Zoetermeer en alle andere geïnteresseerde gemeenten. Iedereen kan actief meewerken aan het inbrengen van wensen en eisen, ideeën en meningen.

    Bijzonder is dat de Evenementenkalender geschikt moet zijn voor alle partijen in de stad. De gemeente, maatschappelijke instellingen, bedrijven, verenigingen, etc. De gegevens worden decentraal ingevoerd, onder eigen verantwoordelijkheid van partijen en centraal opgeslagen. Gegevens moeten eenvoudig op de eigen websites kunnen worden ingevoegd.

    Door web- en mobiele applicaties kan iedereen de kalender raadplegen. De gemeente (communicatie), de wijkmanagers of eventueel een onafhankelijke centrale partij of stichting voert redactie en ziet toe op de spelregels.

    Spreekt dit alles je aan en wil je aan het roer staan van deze nieuwe ontwikkeling? Meld je dan aan bij de groep “stadsbrede evenementenkalender”.

    Reacties

    Volgorde van reacties: Aantal: Automatisch laden:
      • Kevin de Kok
        Kevin de Kok 1943 dagen geleden

        image

        • Kevin de Kok
          Kevin de Kok 1943 dagen geleden

          Beste collega's,

          Leuk dat er enthousiaste reacties zijn, die ook wel bevestigen dat zo'n applicatie heel nuttig is. Ik hoop dat jullie ook actief willen zijn in deze groep zodat we breed gedragen specificaties kunnen verzamelen.
          Ik ben ook benieuwd hoe dit Pleio-platform in de praktijk werkt, daar kunnen we dan gelijk ervaring mee opdoen. En wat puzzelen welke functies handig zijn.

          We (vanuit Zoetermeer) willen ook graag in deze groep resultaatgericht werken, dus hierbij meteen een plan en tijdbalkje. Op alle momenten is ruimte voor feedback, tips, wensen. Het interactieve pad naar de applicatie toe zien we als een uitdaging met toegevoegde waarde.

          1. Delen van achtergrondinformatie van de applicatie
          2. Tonen van en werken met ons eerste prototype
          3. Verzamelen van ideeën, wensen en eisen in de groep
          4. Toewerken naar een Functioneel Ontwerp (FO)

          En dan:
          5. Kiezen van een technische implementatie (waarschijnlijk PHP/MySQL)
          6. Plannen en bouwen (budget, bouwer)
          7. Testen van de applicatie in de groep
          8. Opleveren aan Zoetermeer en eventueel andere deelnemers (we zoeken nog minimaal 3 gemeenten die de applicatie ook willen implementeren)

          In de tijd:
          Specificaties in september
          Bouw in oktober
          Testen in november
          Implementatie in december

          • Greetje Roelofs
            Greetje Roelofs 1943 dagen geleden

            Goed dat jullie hiermee bezig zijn! Ook wij lopen hier bij de gemeente Beuningen tegenaan. We blijven alles handmatig invoeren terwijl je dit ook goed decentraal kan beleggen. Ook zou het leuk zijn als inwoners zelf een evenement kunnen 'aanmelden' door invulvelden zelf al in te vullen.

            Ik kan me echter wel voorstellen dat je bij een gemeente wel de discussie krijgt of er voor een bepaald evenement al wel een vergunning is afgegeven. Wil je al een evenement publiceren voordat duidelijk is of alle vergunningen binnen zijn? En hoe houd je daar controle op als externen ook evenementen aanmelden? Ik neem aan dat je niet eerst alles wilt checken bij afdeling vergunningen.. Iets om over na te denken dus..

            We merken trouwens ook dat externe partijen, zoals bij ons beuningen.nieuws.nl, ook een goede functie heeft in het bijhouden van een volledig evenementenoverzicht. Zou je het dan zelf ook nog eens willen doen...


            • Henri Gubbels
              Henri Gubbels 1943 dagen geleden

              Interessant, hier heb ik een paar jaar geleden al eens mee geworsteld, maar helaas zonder goed resultaat.

              • Arjen Otto
                Arjen Otto 1943 dagen geleden

                Leiden gaat mee doen met de Landelijke voorziening Evenementen waar in de PVE ook een kalender zit.

                http://sggv.nl/nieuws/1-evenementen/135-vergunningaanvraag-voor-evenement-wordt-gemakkelijker

                 

                 

                • Leen Bakker
                  Leen Bakker 1944 dagen geleden

                  Deze zaak speelt ook in Rotterdam.Er zijn zoveel evenementen waardoor je de controle dreigt te verliezen.In het kader van veiligheid is het uiterst wenselijk dat alle relevante & inzetbare partijen goed op de hoogte zijn van dit soort evenementen.Het verleden heeft dit n.l uitgewezen.Voorbeelden helaas te over.Dus vooral doorgaan en opzetten.vr.gr.Leen Bakker.R.dam.

                  • Tim Ruijters
                    Tim Ruijters 1944 dagen geleden

                    Leuk initiatief! Ik zou wel een overzicht van evenementen in Haarlem willen neerzetten op www.clubhaarlem.nl. Een site voor en door Haarlemmers.

                  Reageren is alleen mogelijk voor aangemelde gebruikers