Pleio

Engels | Nederlands
Van buiten naar binnen in het ministerie van V&J

Van buiten naar binnen in het ministerie van V&J


 0/5 Sterren (0)

Gerelateerde blogs

Risico- en crisiscommunicatie met behulp van superpromoters

Risico- en crisiscommunicatie met behulp van superpromoters

Op basis van (marketing)literatuur is onderzocht...
Gezocht: een communicatie-enthousiasteling voor Pleio

Gezocht: een communicatie-enthousiasteling voor Pleio

Pleio wordt langzaamaan volwassen. En steeds...
Doof denken

Doof denken

Sommige mensen zijn succesvolle mislukkelingen,...

Effectiviteit van propaganda

    Hadewych
    • iedereen (publiek zichtbaar)
    • 150
    Door Hadewych in de groep Van buiten naar binnen in het ministerie van V&J 763 dagen geleden

     0/5 Sterren (0)

    Uit onderzoek van Voigtländer en Voth naar de duurzame gevolgen van nazipropaganda blijkt dat gerichte campagnes effectief kunnen zijn. Overtuigingen van burgers kunnen in hoge mate worden beïnvloed door een overheid.

    Met name scholing, die aansloot bij al bestaande opvattingen, was effectief. Dat duidt erop dat confirmation bias een rol speelde bij het intenser worden van vooroordelen en afkeuring van bevolkingsgroepen.

    Reageren is alleen mogelijk voor aangemelde gebruikers