Pleio

Engels | Nederlands

visie en identiteit

    Menno Karres
    • iedereen (publiek zichtbaar)
    • 52
    Door Menno Karres 2240 dagen geleden Reacties (4)

     0/5 Sterren (0)

    Ik vertrouw tegenwoordig (in tegenstelling tot een jaar of 5 geleden) niet meer zo op een businessplan. Ik geloof steeds meer in identiteit (wie ben ik) en visie (hoe ziet de werkelijkheid eruit). Pas als je identiteit voldoende sterk is, en de visie helder en door allen gedragen, dan kun je een plan maken om allerlei acties te ondernemen, met als doel je identiteit verder te versterken en je visie uit te dragen.

    Reacties

    Volgorde van reacties: Aantal: Automatisch laden:
      • Ab A. Haas
        Ab A. Haas 2237 dagen geleden

        zo als ik er tegenaan kijk zijn de plannen op langere termijn prima. Totdat de wereld om ons heen andere verlangens heeft. Moeilijk omdat we -als klant- steeds veranderen van onze wensen en doelen. Het achterna hollen van de klant/consument noem ik dat maar. Goed voorbeeld daarvan is de vergrijzing, nu zal het reisbureau rekening moeten gaan houden met een toename van klanten boven de 50. Het overschakelen van de tuinders die massal overstappen op een populair product, waarna meteen de markt overvoert wordt. Philips die van de lamp overstapt enz. Schoenmaker blijf bij je leest zou je denken, ook de schoenmaker verkoopt andere bijproducten.

         

        • Tim Ruijters
          Tim Ruijters 2238 dagen geleden

          Ben trouwens wel benieuwd waarom je vijf jaar geleden anders dacht. Heb je als individu/ afdeling veel acties uitgevoerd die later niet nodig waren geweest als er nagedacht was over een visie/ identiteit. Of zijn de tijden veranderd, waardoor visie en identiteit sowieso belangrijker zijn geworden?

          • Tim Ruijters
            Tim Ruijters 2238 dagen geleden

            Ben het met je eens dat een heldere visie en een sterke identiteit nuttig zijn om de juiste dingen te doen, maar voor sommige afdelingen/ bedrijven kan het juist goed zijn om in actie te komen om vervolgens te evalueren of met de actie het juiste resultaat bereikt is. Zie ook http://beta.wikiversity.org/wiki/Aanpak_BPM.

            • Thies Kuijlman
              Thies Kuijlman 2240 dagen geleden

              Helemaal mee eens Menno. Sterker nog, vaak zie je dat je gaandeweg pas ontdekt wie je bent. Een visie is er vaak wel, maar ook die wordt gaandeweg steeds concreter, waardoor het plan meer waarde krijgt. Je kunt het dan ook concreter maken. 

            Reageren is alleen mogelijk voor aangemelde gebruikers