Pleio

Engels | Nederlands
  • BLOGS
  • ARCHIKNOWMADS
  • HOE OMARM JE DATA-GEDREVEN KANSEN? BY TIME4DATA @EYE FILMMUSEUM, AMSTERDAM
ArchiKnowmads

ArchiKnowmads

(k)nowmadisch innoveren van de archieffunctie op weg naar 2020

 4.5/5 Sterren (2)

Hoe omarm je data-gedreven kansen? By time4data @Eye Filmmuseum, Amsterdam

    Sigfried Janzing
    • iedereen (publiek zichtbaar)
    • 82
    Door Sigfried Janzing in de groep ArchiKnowmads 151 dagen geleden Reacties (1)

     0/5 Sterren (0)

    Hoe omarm je data-gedreven kansen? By time4data @Eye Filmmuseum, Amsterdam

    Zojuist heb ik het verslag van de meet-up over Hoe omarm je data-gedreven kansen (How to Embrace Data Driven Opportunities) van Ronald van Loon voor jullie geupload. De meet-up vond plaats in het Eye Filmmuseum te Amsterdam op 13 april en was bijzonder boeiend. Van onze zwerm waren Sylvia en Sigfried ingevlogen. Het was boeiend op inhoudelijk vlak, boeiend ook vanwege de entree in een nieuwe, data-gedreven, wereld. Kern van de meet-up was de noodzaak om de klantervaring (the customer journey) als organisatieprincipe te omarmen, derhalve organisaties langs die ervaring in te gaan richten. Daar niet mee te wachten omdat de aansluiting op die ervaring bepalend is of de customer tijdens zijn reis bij jouw een tussenstop maakt, jouw als eindstation ziet of jouw helemaal niet als station, aanlegsteiger of vliegveld ervaart, derhalve je links laat liggen. En de klant reist nu al enorm en doet dat digitaal! Voorwaarde voor die aansluiting is daarom data-gedreven te worden als organisatie. Hoe wordt je data-gedreven? Meer: hoe ga je daar concreet mee aan de slag? Wat zijn de effecten van deze wijze van organiseren voor je instelling? Ik verwacht een revolutionaire organisatie-omslag. Immers de snelheid en onverwachtheid van het klant-handelen schuurt natuurlijk enorm met de inrichting van de huidige overheidsinstellingen en instituties in het algemeen. Van mijn eigen archiefinstelling! Vragen die mij intrigeerden en mij in Eye deden landen. Om te bouwen aan een nieuw netwerk van ervaringsdeskundigen op het terrein van data-gedrevenheid, data analytics, business intelligence. We legden contact met:

    1. Ronald van Loon, Directeur Adversitement
    2. Angelica Klidas, Chief BI Officer MagnaVersum
    3. Rick Ouwerkerk, BI & Analitics Chief Sales Officer MagnaVersum

    Vindt meer vervolg via #time4data , http://www.pyramidanalytics.com/ @PyramidEU

    En wie vindt het naast Sylvia en mij ook interessant om met dit vraagstuk aan de gang te gaan? 

     

    Reacties

    Volgorde van reacties: Aantal: Automatisch laden:

    Reageren is alleen mogelijk voor aangemelde gebruikers