Pleio

Engels | Nederlands

Gerelateerde blogs

Waar is Pleio zoal mee bezig?

Waar is Pleio zoal mee bezig?

Bij bijeenkomsten van de werkgroep Pleio en van...
Waar is Pleio zoal mee bezig?

Waar is Pleio zoal mee bezig?

Vorige week donderdag is Pleio officieel geopend,...
Verslag Pleio-overleg 4 november 2010

Verslag Pleio-overleg 4 november 2010

Aanwezig: Davied, Wim en Marcel (Harrie was...
Wij van Pleio

Wij van Pleio

Pleio is van ons allemaal. Dat moet ook zo...

Over de helpdesk en beheerorganisatie van Pleio

    Davied van Berlo
    • iedereen (publiek zichtbaar)
    • 282
    Door Davied van Berlo 2128 dagen geleden

     0/5 Sterren (0)

    Tot een paar jaar geleden was het onbestaanbaar, maar nu al bijna normaal: dat mensen elkaar online helpen en zodoende samen een betere hulpdienst zijn dan een organisatie ooit zou kunnen leveren. Durftevragen is daar natuurlijk een mooi voorbeeld van.

    Zo gaat het bij Pleio ook werken. In de helpdesk kun je je vraag stellen, waardoor anderen je vraag kunnen oppakken. Maar er is meer nodig om Pleio te beheren en te ontwikkelen dan alleen een helpdesk. Daarom dit blogje over hoe Pleio werkt.

     

    Voor gebruikers en organisaties

     Zowel in onze communicatie als in de begeleiding maken we onderscheid tussen twee groepen:

    1. individuele gebruikers van Pleio
    2. organisaties: voor wie geïnteresseerd is om Pleio in te zetten voor zijn organisatie, bijv. als intranet, is er de deelsite Mijn Deelsite (in oprichting), met informatie en samenwerking over deelsites.

    De helpdesk wordt gecoördineerd door Marcus van Wely. "Mijn Deelsite" wordt momenteel ingericht door Daniëlle Jansen.

     

    Opzet van de helpdesk

    In de helpdesk van Pleio kunnen gebruikers vragen stellen als ze iets niet weten. Maar heel veel vragen zijn natuurlijk al gesteld en beantwoord. Daarom is er ook een FAQ, een lijst met veelgestelde vragen. Daarvoor worden momenteel teksten voor geschreven door Rein Jonkman en Madelon Noordover.

    In de rechter kolom van de helpdesk staan de teksten met uitleg en komt de FAQ te staan. Bovenin de linker kolom kunnen gebruikers vragen stellen in het discussieforum. O.a. Kees Ham en Andrea de Palm houden in de gaten of alle vragen op tijd worden beantwoord.

     

    Het verbeteren van Pleio

    Niet alleen met je vragen kun je bij Pleio terecht. Ook ideeën over het verbeteren van Pleio kun je kwijt in de helpdesk. We willen immers dat Pleio zo goed mogelijk aansluit bij de wensen van gebruikers. Daarom staan er in de helpdesk drie blogs waar je je ideeën kwijt kunt:

    1. Fouten en bugs doorgeven: de bugs die hier en elders in Pleio worden gemeld, worden verzameld in een wiki in de Pleio Werkgroep door Pierre Deen;
    2. Wensen en suggesties doorgeven: functionaliteit of handigheden die nog worden gemist in Pleio worden verzameld in een wiki door Margreet Joosen;
    3. Onduidelijkheden in vormgeving en gebruiksvriendelijkheid doorgeven: deze worden verzameld in een wiki door Margot Lagendijk.

    Samenvattend: gebruikers melden fouten en wensen in de helpdesk. Vervolgens worden de punten verzameld en geordend in de Werkgroep Pleio. Tenslotte worden de fouten en wensen door Marcel Ziemerink opgenomen in de Wijzigingenlijst, zodat de technici ermee aan de slag kunnen.

     

    Zo werkt de beheer- en verbeterorganisatie van Pleio. Wil je ook meedoen?

     

    Reageren is alleen mogelijk voor aangemelde gebruikers