Pleio

Engels | Nederlands
Werkgroep Pleio

Werkgroep Pleio

Bouw mee aan Pleio

 3.7/5 Sterren (3)

Gerelateerde blogs

De organisatie van Pleio

De organisatie van Pleio

Nu dat Pleio steeds meer groeit en steeds meer...
Agenda Pleio-overleg 15-12-2011

Agenda Pleio-overleg 15-12-2011

Komende donderdag om 9.15 uur komen we in Utrecht...
Agenda werkgroep Pleio op 3 mei 2012

Agenda werkgroep Pleio op 3 mei 2012

Komende donderdag is er weer een bijeenkomst van...
Agenda Pleio-overleg 1 september 2011

Agenda Pleio-overleg 1 september 2011

Het eerste Pleio-overleg na de zomer heeft een...

Verslag Pleio-overleg 4 november 2010

    Davied van Berlo
    • iedereen (publiek zichtbaar)
    • 70
    Door Davied van Berlo in de groep Werkgroep Pleio 2631 dagen geleden

     0/5 Sterren (0)

    Aanwezig: Davied, Wim en Marcel (Harrie was afwezig)

    De uitdaging voor de komende tijd is om de techniek en de organisatie van Pleio beter schaalbaar te maken. We zijn klein begonnen en de ontwikkeling verloopt goed. Maar als we ook in de volgende fase alles goed willen laten draaien, dan moeten we daar nu voorbereidingen voor treffen.

    We hebben een aantal terreinen besproken en afspraken gemaakt over hoe we die volgende fase gaan organiseren:

     

    • Functionele ontwikkeling: Marcel wordt beheerder van een werklijst voor functionele ontwikkeling. De lijst komt op Pleio te staan en kan worden aangevuld met wensen en eisen. Marcel coördineert wat er in ontwikkeling is en wat prioriteiten zijn. Tevens stuurt hij Coldtrick, Beemway en eventuele andere partijen aan;
    • Hosting en beheer: om op termijn te kunnen groeien en om verbeteringen aan te brengen in beveiliging wordt alvast onderzoek gedaan naar een andere leverancier voor de hosting, bij voorkeur een bedrijf dat ervaring heeft met de beveiligingseisen van de overheid;
    • Accountmanagement: organisaties die een deelsite willen openen worden momenteel op weg geholpen door Harrie en Wim. Om meer uitleg vooraf te geven zal een deelsite worden geopend met voorbeelden en uitleg. Daarnaast zal worden gekeken naar goedkope arbeidskrachten om basale deelsites klaar te zetten (actie: Davied);
    • Gebruiksvriendelijkheid: voor een goede afstemming tussen onderdelen van Pleio, terminologie en taal en beleving wordt gezocht naar een nieuw teamlid (Davied);
    • Organisatie: om de basis te verbreden wordt omgezien naar nieuwe vrijwilligers en strategische partners (Davied). Deelsitebeheerders zullen nauwer worden betrokken via maandelijkse inloopbijeenkomsten (Harrie/Wim) en er wordt gekeken of een klankbordgroep opgericht kan worden met aandeelhouders vanuit de gehele overheid;
    • Financiering: momenteel wordt Pleio gefinancierd door het Programma Ambtenaar 2.0 en de Belastingdienst. Aanvullende ondersteuning komt van het ministerie van BZK. Het uitgangspunt is dat per uitgavepost wordt gekeken welke organisatie de rekening daarvoor op wil pakken;
    • Integratie van functionaliteiten: uitbreiding van de functionaliteiten van Pleio met een online leeromgeving en een documentomgeving ligt voor de hand. Daarom zal worden gekeken naar integratie van Pleio met Moodle en Alfresco (Marcel).
    Andere zaken die besproken zijn: terugkoppeling van gesprekken met BZK, GovUnited en Logica, voorbereidingen voor het Digitaal Bestuur Congres (Neeltje, Nienke en Elise zijn daar mee bezig), Ideeëncentrale en Neemtinitiatief, Google Docs en de inrichting van een app store en een overzicht van beschikbare widgets.
    De volgende bijeenkomst zal plaatsvinden op 11 november om 9 uur op het Open Source Symposium in Rotterdam. Wil je een bijdrage leveren aan Pleio op één van bovenstaande terreinen, laat het weten en schuif aan.

    Reageren is alleen mogelijk voor aangemelde gebruikers