Pleio

Engels | Nederlands
Workshop van ambtenaar 2.0 naar Gelderland 2.0

Workshop van ambtenaar 2.0 naar Gelderland 2.0

workshop tijdens kennismiddag sociale media provincie Gelderland 12 mei 2011

 0/5 Sterren (0)

Social media, Tactics, Tools, Strategies

Laatst bijgewerkt op 2320 dagen geleden door Corine Quarles van Ufford

 0/5 Sterren (0)

What is Social Media?

Social Networking, Publish, Photo Sharing, Audio, Video, Microblogging, Livecasting, Virtual Worlds, Gaming, Productivity Applications, Aggregators, RSS, Search, Mobile, Interpersonal.

 

Book 1:Tactics

Beschrijvingen van waar ze vandaan komen, waar het is, waar de technologie naartoe gaat.

Functies & voordelen, waneer gebruik je wat, de psychologische kanten. 

 

Book 2: Tools

Welke producten bij welke sociale media.

 

Book 3: Strategy

  • Step 1: How to determine your existing ROI and Cost Of Customer Acquisition

 

  • Step 2: How to understand The Trinity Of Social Media; Blogging, Micro-Blogging, and Social Networks

 

  • Step 3: How to successfully integrate your existing (marketing = communicatie) with your social media (marketing).

 

  • Step 4: How to find all of the resources necessary to develop a successful strategy.

 

  • Step 5: How to implement and measure your new (marketing = communicatie) strategy

 

Bron: Lon Safko, (2010), The Social Media Bible. Tactics, Tools, and strategies for business success, New Jersey: John Wiley & Sons.

Reageren is alleen mogelijk voor aangemelde gebruikers